Obezite Cerrahisi

Obezite Nedir?

Obezite, vücutta anormal ve aşırı yağ birikmesi olarak vücutta aşırı yağ artımıyla ortaya çıkan, çevresel ve genetik etmenlerin zemin oluşturduğu bir hastalık olarak tanımlanabilir. Diğer bir tanımlama ise obezite vücut yağ dokusunun erkeklerde %25’den, kadınlarda ise %30’dan daha fazla olmasıdır.

• Obezite Nasıl Tedavi Edilir?
  • Obezite Cerrahisinde Hangi Ameliyatlar Uygulanmaktadır ?
  • Obezite Cerrahisi Kimler için Uygundur ?
  • Hangi Obezite Ameliyatı Size Daha Uygun?
  • Morbid Obezite Nedir ve Neden Kilo Alırlar ?
  • Obezite Cerrahisinin Fiyatı Ne Kadardır?
Obezite Nasıl Tedavi Edilir?

Diyet tedavi, egzersiz tedavisi, davranış değişikliği tedavisi, ilaçla tedavi ve obezite ameliyatıyla tedavi edilir.

Obezite Cerrahisinde Hangi Ameliyatlar Uygulanmaktadır ?

Günümüzde obezite ameliyatları artık en yeni yöntemlerden biri olan ve çok tercih edilen laparoskopik (kapalı) yöntemle yapılmaktadır. Bu yöntemle ameliyat sonrası iyileşme süresi kısalmaktadır. Obezite ameliyatları kendi arasında üçe ayrılmaktadır:

• Kısıtlayıcı ameliyatlar
  • Besin emilimini azaltıcı ameliyatlar
  • Kısıtlayıcı ve besin emilimini azaltıcı ameliyatlar

Besin emilimini bozucu operasyonlar kilo kaybında etkili olsa da, yan etkileri fazla olduğu için fazla tercih edilmemektedir. Obezite cerrahisinde kullanılmakta olan en etkili yöntemler kısıtlayıcı ameliyatlar grubuna girenlaparoskopik cerrahi ve sleeve gastektomi (tüp mide) yöntemidir.

Operasyon sonrası hasta beslenme ve diyet uzmanı kontrolünde olmalı ve diyetini bire bir uygulamalıdır. Hastalar obezite ameliyatı sonrası diyetisyen kontrolü altında özellikle yeterli protein , vitamin ve mineral, enerji ihtiyacını karşılamaya yönelik kişiye özel beslenme beslenme programlarını hazırlanır. Bu şekilde hastalarımızın daha uzun dönemde kilo kayıplarının sürdürülmesi, beslenme alışkanlıklarının değiştirilerek ideal ağırlığa yeterli ve dengeli beslenerek kalıcı ve sağlıklı bir şekilde ulaşılması hedeflenir.

Obezite Cerrahisi Kimler için Uygundur ?

Obezite cerrahisi vücut kitle indeksi 40 ve üzerinde olanlar ile 30 ve üzerinde olup, bununla beraber diyabet,hipertansyion,uyku apnesi,kalp hastalıkları,alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanması, osteartrit gibi hastanın yaşam kalitesini ve süresini etkileyen hastalara obezite cerrahisi önerilmektedir.Cerrahi, genellikle 18-60 yaş arasında uygulanabilir.

Obezite cerrahisi uygulancak olan hastaların daha önce uzman denetiminde en az 1 yıl diyet ve egzersiz gibi diğer yöntemlerle kilo verneyi denemiş fakat başarılı sonuç elde edememiş olmaları gerekir.

Ameliyat sonrası doktor ve diyetisyenle birebir hasta uyum içerisinde olması gerekir.

Hangi Obezite Ameliyatı Size Daha Uygun?

Obezite ameliyatında tedaviye göre hasta değil, hastaya göre tedavi yöntemi tercih edilir. Bunun için hastanemizde her hasta ayrı olarak değerlendirilir. Hasta için hangi yöntemin uygun olduğu çeşitli muayene ve alınan tetkikler sonucunda belirlenir.

Morbid Obezite Nedir ve Neden Kilo Alırlar ?

Yiyeceklerle alınan enerji miktarı, fiziksek aktiviteler ve metabolizma tarafından harcanan enerjiden fazla olması durumunda zamanla vücutta aşırı yağ birikmesiyle obezite ortaya çıkar. Fakat morbid obezite de olması gerekenden 45,5 kilo veya %100 fazla kilolu olma durumudur. Yani hayati risk teşkil edecek ve komplikasyon oluşturacak kadar fazla kilo alımıdır.

Morbid obezitede eğer hormonal bozukluğu veya ilaçlara bağlı kilo alımı söz konusu değilse bunun nedeni gerektiğinden fazla kalori alımıdır. Bu derecedeki ileri obezite de malesef diyetle bu alışkanlıkların tamamen ortadan kaldırılması ve kalıcı olarak kilo verilmesi mümkün olamamaktadır. Morbid obezlerde en sık karşımıza çıkan durum yo-yo döngüsüolarak adlandırdığımız sıkı diyetler sonucu verilen kilonun daha fazla alımıyla sonuçlanmasıdır.

Bazı kişilerde ise neden morbid obez olukları tam bilinmemekte ve genetik faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir. Morbid obezite de kiloların verilmesini genetik ve çevresel faktörler sınırlandırmaktadır. Bu da bize obezite ameliyatlarının morbid hastalarda en iyi seçenek olduğunu göstermektedir.

Obezite Cerrahisinin Fiyatı Ne Kadardır?

Biliyoruz ki olmak istediğiniz operasyondan önce fiyatını öğrenmek istiyorsunuz. Malesef ki bu konuda, internet üzerinden bilgilendirme yapamamaktayız. Fiyatlarımızı öğrenmek için bize numaranızı bırakabilir ve bilgilendirmek için sizi arayabiliriz. Ayrıca iletişim bilgilerimizden bize ulaşabilir ve çalışma arkadaşlarımızdan detaylı fiyat bilgisi alabilirsiniz.

Obezite Cerrahisi

Polat Tower Residence Fulya Mah.
Fulya Şişli, 34394 Şişli/İstanbul

Bizi Arayabilirsiniz!

E-Posta Adresimiz

info@norvecklinik.com

İletişim bilgileriniz bize bırakın ve sizi arayalım.

Kaliteli ve Doğru Hizmet

Copyright © 2009–2018 Norveç Klinik. All rights reserved.

Yasal Uyarı : Bu site kişileri bilgilendirmek, amacıyla hazırlanmış olup, sağlık hizmeti vermemektedir.

Branşlarımız

• Estetik